Daniel Tesař

Program

Srpen 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Mesiáš Út  12.8. Začátek 21:00 Konec 23:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Mesiáš St  13.8. Začátek 21:00 Konec 23:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Mesiáš Čt  14.8. Začátek 21:00 Konec 23:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Mesiáš  15.8. Začátek 21:00 Konec 23:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Mesiáš So  16.8. Začátek 21:00 Konec 23:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 16 Detail inscenace
Mesiáš Derniéra Ne  17.8. Začátek 21:00 Konec 23:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Září 2025
Říjen 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka Po  6.10. Začátek 10:00 Konec 11:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace Koupit za školu tickets

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Listopad 2025
Prosinec 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka Po  29.12. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher