Jana Pelcová

členka baletního souboru

Narodila se v roce 1999 v Ústí nad Labem. S tancem začala v již v mateřské škole ve čtyřech letech, dále pokračovala v ZUŠ Taussigova a Actors studiu. Poté byla v roce 2005 přijata do Baletní přípravky Národního divadla pod vedením Dagmar Špryslové, kde účinkovala v baletech Louskáček - Vánoční příběh (chor. Y. Vámos) a Napoli (chor. Frank Andersen). Roku 2010 nastoupila na Taneční konzervatoř hlavního města Prahy pod vedením pana ředitele Jaroslava Slavického, kde roku 2018 úspěšně absolvovala (pod vedením: A. Kovářové, R. Pospíšilové, M. Hybešové, H. Vláčilové, P, Ždichynce, A. Ščekalevy, N. Danko). Během studií vystupovala ve školních představeních Ples kadetů, Polovecké tance, Paquita, Rapsodie v modrém a Taneční mládí. Dále spolupracovala také s divadlem Hybernia na představeních Louskáček a Labutí jezero. Opakovaně se zúčastnila letní baletní školy Palluca v Drážďanech a letních kurzů v Praze u Darii Klimentové, Adély Pollertové a Veroniky Iblové.

Od roku 2018 je členkou baletního souboru Jihočeského divadla. Mezi její oblíbené iscenace patří např. Šípková Růženka (chor. J. Slavický), Rádio Svobodná Bystrouška (chor. P. Zuska), Prodaná nevěsta (režie M.Mokoš, chor. M. Motlochová) a Rusalka na Otáčivém hledišti (chor. J. Kodet). V roce 2019 se také začala věnovat pedagogické činnosti. Učí děti lásce k pohybu, hudbě a hlavně radosti z tance.

Program

Květen 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Julie a Romeo Premiéra Čt  2.5. Začátek 19:30 Konec 20:50 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Julie a Romeo  3.5. Začátek 18:00 Konec 19:20 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Červen 2024
Červenec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Egon Schiele - Autoportrét  26.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét So  27.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét Ne  28.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét Út  30.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét St  31.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Srpen 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Egon Schiele - Autoportrét Čt  1.8. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét  2.8. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét So  3.8. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher