Jana Prašničková

tajemnice baletu, produkční

Program

Leden 2026
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Mladí, krásní a navždy Út  20.1. Začátek 19:00 Konec 20:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Únor 2026
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Mladí, krásní a navždy Po  16.2. Začátek 19:00 Konec 20:00 Místo Divadlo Na Fidlovačce Divadlo Na Fidlovačce Detail inscenace

Koupit tickets

Mladí, krásní a navždy Čt  26.2. Začátek 19:00 Konec 20:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Mladí, krásní a navždy  27.2. Začátek 10:00 Konec 11:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace Koupit za školu tickets

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Březen 2026

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Duben 2026
Květen 2026
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Mladí, krásní a navždy So  2.5. Začátek 19:00 Konec 20:00 Místo Budova Jihočeského divadl... Budova Jihočeského divadla / Jihočeské divadlo Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher