Petr Šporcl

stálý host - herec / Činohra
 

/ Repertoár - archiv

10. 1. 2014
28. 3. 2013
25. 1. 2013
20. 4. 2012
24. 2. 2012
4. 11. 2011
9. 6. 2011
25. 3. 2011
14. 1. 2011
24. 11. 2010
22. 10. 2010
4. 6. 2010
1. 4. 2010
12. 2. 2010
23. 10. 2009
27. 2. 2009
19. 12. 2008
31. 10. 2008
6. 6. 2008
25. 4. 2008
1. 11. 2007
27. 4. 2007
23. 2. 2007
22. 12. 2006
9. 6. 2006
19. 5. 2006
24. 3. 2006
22. 12. 2005
28. 10. 2005
3. 3. 2005
11. 2. 2005
17. 12. 2004
5. 11. 2004
30. 4. 2004
13. 2. 2004
19. 12. 2003
21. 12. 2002
8. 2. 2002
21. 12. 2001
15. 6. 2001
2. 3. 2001
24. 11. 2000
2. 6. 2000
4. 2. 2000
3. 12. 1999
14. 5. 1999
22. 1. 1999
15. 5. 1998
6. 2. 1998
7. 11. 1997
18. 7. 1997
16. 5. 1997
28. 3. 1997
23. 1. 1997
10. 5. 1996
24. 11. 1995
30. 6. 1995
2. 6. 1995
7. 4. 1995
24. 2. 1995
18. 11. 1994
1. 7. 1994
20. 5. 1994
11. 2. 1994
26. 11. 1993
2. 4. 1993
20. 11. 1992
4. 9. 1992
7. 2. 1992
15. 11. 1991
7. 6. 1991
6. 4. 1991
1. 2. 1991
18. 1. 1991
9. 11. 1990
6. 9. 1990
2. 2. 1990
17. 11. 1989
22. 10. 1989
13. 1. 1989
18. 11. 1988
1. 7. 1988
27. 5. 1988
1. 4. 1988
29. 1. 1988
27. 11. 1987
30. 1. 1987
14. 11. 1986
14. 2. 1986
31. 1. 1986
22. 11. 1985
31. 5. 1985
29. 3. 1985
25. 1. 1985
1. 12. 1984
13. 4. 1984
20. 1. 1984
11. 11. 1983
3. 6. 1983
25. 3. 1983
28. 1. 1983
26. 11. 1982
17. 4. 1982
12. 2. 1982
5. 2. 1982
20. 11. 1981
3. 6. 1981
17. 4. 1981
13. 2. 1981
21. 11. 1980
25. 4. 1980
20. 3. 1980
18. 1. 1980
5. 1. 1980
23. 11. 1979
20. 4. 1979
2. 3. 1979
20. 1. 1979
3. 11. 1978
19. 4. 1978
17. 3. 1978
18. 1. 1978
25. 11. 1977
6. 5. 1977
29. 4. 1977
27. 3. 1977
18. 3. 1977
7. 1. 1977
26. 11. 1976
4. 5. 1976
19. 3. 1976
6. 2. 1976
18. 11. 1975
5. 5. 1975
21. 3. 1975
28. 1. 1975
24. 1. 1975
22. 11. 1974
15. 3. 1974
5. 1. 1974
23. 11. 1973
27. 4. 1973
16. 3. 1973
6. 1. 1973
3. 11. 1972
5. 3. 1972
23. 1. 1972
21. 11. 1971
9. 5. 1971
31. 3. 1971
7. 2. 1971
6. 12. 1970
11. 10. 1970
9. 5. 1970
29. 3. 1970
20. 1. 1970
18. 1. 1970
30. 11. 1969
6. 11. 1969
18. 4. 1969
22. 3. 1969
26. 1. 1969
28. 11. 1968
6. 7. 1968
26. 5. 1968
17. 3. 1968
26. 12. 1967
28. 10. 1967
19. 3. 1967
5. 2. 1967
7. 7. 1966
11. 6. 1966
30. 4. 1966
6. 3. 1966
22. 12. 1965
11. 11. 1965
20. 9. 1965
12. 6. 1965
10. 1. 1965
Petr Šporcl / Z médií
Plakát k představení
foto Ivan Pinkava, design Robert V. Novák
Sedmička
č. 29/2009
MF dnes
30. 8. 2014
Deník
30. 8. 2014
Deník
30. 8. 2014
Budejckadrb-
na.cz
29. 8. 2014
idnes.cz
29. 8. 2014
Nejlepsiadre-
sa.cz
29. 8. 2014
i-divadlo.cz
29. 8. 2014
Deník
1. 9. 2014
Eurozpra-
vy.cz
29. 8. 2014
Aktualne.cz
29. 8. 2014
Divadelní noviny
29. 8. 2014
5plus2.cz
29. 8. 2014
Deník
2. 9. 2014
Deník
3. 9. 2014
České noviny.cz
29. 8. 2014
Deník
5.9.2014
Deník.cz
Týden.cz
29. 8. 2014
Blesk.cz
29. 8. 2014
Deník.cz
29. 8. 2014
Deník
20.12.2010
Týdeník Budějovicko
25. 1. 2012
Nejlepsiadre-
sa.cz
11. 1. 2012
Deník
10. 3. 2012
Deník
18. 5. 2012
Deník
28. 8. 2012
Deník
30. 8. 2012
Deník
29. 11. 2012
Deník
14. 12. 2012
Deník
11. 1. 2013
Deník
16. 1. 2013
Deník
16. 1. 2013
Deník
17. 1. 2013
MF dnes
25. 1. 2013
Týdeník Budějovicko
30. 1. 2013
Deník
8. 2. 2013
MF dnes
4. 12. 2013
MF dnes
31.12.2014

Do Jihočeského divadla nastoupil hned po absolvování DAMU v Praze v sezóně 1965/66 a zůstal mu věrný po celý svůj život. Škála jeho jevištních rolí je tu vskutku impozantní. Od začátečnických milovnických úloh (např. Ferdinand v Schillerových Úkladech a lásce) dozrál rychle k tzv. charakternímu oboru. Jeho herectví mu navíc umožňovalo střídat s velkou přesvědčivostí nejrůznější dramatické žánry, včetně hudebních. V sezónách 1986/87 až 1987/88 stál jako umělecký šéf i v čele činoherního souboru.
Vytvořil na 150 jevištních postav. Za všechny jmenujme některé jeho role „erbovní“ – ať už to byl Pierre Bezuchov z Piscatorovy dramatizace Vojny a míru, August August v Kohoutově hře August August, august, Petr Vingl v Shakespearově Snu noci svatojánském, dále titulní roli garderobiéra Normana ve slavné hře Garderobiér R. Harwooda, krále Agamemnóna v Euripídově Ifigenii v Aulidě, Horáce Giddense v Lištičkách L. Hellmanové, titulní postavu v Holbergově komedii Jeppe z vršku, Elwooda P. Dowda z komedie Harvey M. Chaseové, Drdova Trepifajksla v Dalskabátech, hříšné vsi i titulní postavu ve Slobodziankově Proroku Iljovi.
V poslední době se do paměti diváků zapsaly nezapomenutelně i jeho další role z klasické dramatiky - Candy ze Steinbeckových O myších a lidech, Shylock ze Shakespearova Kupce benátského, Danforth z Millerových Čarodějek ze Salemu, pan Bennet v dramatizaci Pýchy a předsudku J. Austenové, Teiresiás ze Sofoklova Oidipa, Krásčin otec v Hrubínově Krásce a zvířeti, ale i portréty našich současníků (tajemník Hanuš v Havlově Odcházení, kněz Batko v Zelenkově Očištění).
Ačkoli byl Petr Šporcl věkem doyenem činoherního souboru, nepatřil nikdy k tzv. „staré herecké gardě“. Jeho nestárnoucí kreativní schopnosti jej předurčovaly k tomu, že pro Jihočeské divadlo byl vpravdě jednou z jeho nejnezbytnějších hereckých tváří.
Patřil rovněž k vyhledávaným rozhlasovým interpretům. Těšil se z úspěchů svých dvou synů hudebníků – houslisty Pavla a violoncellisty Petra a ze svých vnoučat.



Robin Hood / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Dana Verzichová, Ondřej Veselý, Petr Šporcl / foto Petr Neubert 2008Kupec benátský / Petr Šporcl, Ondřej Volejník / fotografie Petr NeubertOidipús / Ondřej Volejník, Pavel Oubram, Věra Hlaváčková, Petr Šporcl, Bibiana Šimonová / foto Patrik Borecký Kráska a zvíře / Táňa Kupcová, Petr Šporcl, Dana Verzichová / Otáčivé hlediště Český Krumlov, foto Petr Hasal Zlaté jezero / Dagmar Neumannová, Petr Šporcl, Bibiana Šimonová / foto Bohuslava MaříkováOidipús / Jan Hušek, Petr Šporcl / foto Patrik Borecký Kupec benátský / Petr Šporcl / fotografie Petr NeubertOidipús / Jan Hušek, Petr Šporcl / foto Patrik Borecký Kupec benátský / Petr Šporcl, fotografie Petr NeubertBlackout / Petr Šporcl, Bibiana Šimonová, Jan Hušek, Věra Hlaváčková / foto Petr NeubertBlackout / Věra Hlaváčková, Petr Šporcl, Viktor Limr / foto Petr NeubertSoudné sestry / Lukáš Pečenka, Petr Šporcl, Jan Hušek, Lenka Krčková, Bibiana Šimonová, Jaroslava Červenková, Roman Nevěčný, Daniela Bambasová / foto Petr NeubertSoudné sestry / Věra Hlaváčková, Jan Hušek, Petr Šporcl, Lukáš Pečenka, Jan Saska, Tomáš Drápela / foto Petr NeubertPetrolejové lampy / Ondřej Veselý, Ondřej Volejník, Petr Šporcl / foto Petr NeubertPetrolejové lampy / Petr Šporcl, Ondřej Veselý, Ondřej Volejník / foto Petr NeubertPetrolejové lampy / Ondřej Veselý, Petr Šporcl, Ondřej Volejník / foto Petr Neubert
Více...
Petr Šporcl / Z vašich ohlasů

Kupec benátský, 1. 12. 2011

Dobrý den, výborné představení, výkony všech herců byly přesvědčivé a vcelku vytvořily skvělý zážitek. Nezapomenutelný dojem ve mě zanechal pan Petr Šporcl v roli žida. V některých chvílích mě úplně mrazilo. Jen jsem moc nepochopila mobilní telefon v této hře, jinak super.
Eva P.

Donaha!, 11. 5. 2011

Včerejší Donaha mě zase dostalo, byla jsem na něm už po druhé! Člověk se vážně pobaví, skvělé představení, kamarádka i já jsme chvílema brečely smíchy :-). Dokonalá scéna je jak se pan Šporcl svléká na píseň Sex bomb, a taky striptér v podání Ondřeje Veselého. Opět byli skvělí moji oblíbenci, pánové Hruška a Volejník. Všichni byli super, hlavně těch šest statečných :-). Vážně je všechny obdivuji za to co tam předvádějí, jedním slovem HUSTÝ!!!! Tohle představení musí každému vyrazit dech, škoda že herci nevidí diváky když odcházejí z divadla, ty vysmáté a rozzářené tváře...
Veronika Tůmová

Petrolejové lampy, 4. 4. 2011

Asi bych potřebovala celou stránku, abych dokázala vyjádřit dojmy, které ve mě zanechalo včerejší představení Petrolejové lampy. Úchvatná podívaná!!! Scéna, kostýmy, prostě všechno. A hlavně, herecké výkony. Fascinující!!  Všichni byli skvělí, Lence Krčkové jsem věřila každé slovo, byla úžasná. Ondřej Veselý mě vážně dostal, jeho chůze syfilitika byla až děsivá, opravdu, klobouk dolů. Zahrál to naprosto dokonale. Jako vždy perfektní Ondra Volejník nijak nezůstal pozadu za ústřední dvojicí, skvělý výkon. Stejně tak pan Šporcl, i Věra Hollá.. Jen mi trochu vadilo celkem rušné publikum, pořád si tam někdo špital, kašlal (za to nikdo nemůže, to je jasné, ale když neslyšítě několikrát za sebou konec věty tak to naštve), a taky ty mobily!! To je problém vypnout zvonění?? JInak představení skutečné excelentní!!!
Alena

Utěšitel, 1. 4. 2011

Chtěla bych touto cestou poděkovat za exelentní výkon pana Hrušky ve hře Utěšitel. Díky patří i ostatním účinkujícím. Perfektní byl také bezdomovec pana Šporcla. Konzultoval to s "kamarády", kteří se "ubytovali" v zákoutí budovy Jihočeského divadla :-) ? Vaše věrná divačka

31. 1. 2011

Uctivá poklona před vámi... Jste úžasný herec. V každé hře a v každé roli, ve které jsem vás viděla jste zářil. Zbožňuju váš hlas, který vždy prozáří celý sál a i ve vedlejší roli vám probojuje místo mezi ty nejlepší. Ale vaše kouzlo není zapříčiněno jen hlasem, máte hereckej talent a je na vás vidět, že si hraní užíváte. já vás neuvěřitelně obdivuji... pro mě jste Pan Herec....
Kateřina Šamalová

Komunismus, 23. 11. 2010

Dobrý den, z pondělní reprízy představení Komunismus jsem byl nadšen. Připomněl mi - že nic není doopravdy jak vypadá. Je to jako výborný český film Občanský průkaz - jen na divadle... Všichni herci výborní! Roman Nevěčný, Jarka Červenková, Martin Hruška, Petr Šporcl i Václav Liška! Tleskám ve stoje!
Jan Švejda

Kupec benátský, 26. 10. 2010

Vím, je to ostuda, ale až včera jsem poprvé viděla Kupce beátského - děkuju za úžasný představení, pan Petr Šporcl exceloval a Lukáš Pečenka do hry přinesl hravost, švih a říz :-). Ještě teď jsem omámená :-D. No a příští měsíc se těším na KOMUNISMUS.
Jana Kadlecová

Komunismus, 25. 10. 2010

Z páteční premiéry Komunismu jsem odcházel  v mírných rozpacích. Nejvíc ze všeho z toho, jak o přestávce mezi diváky bez mrknutí oka korzoval předseda KSČ Filip.  Takže HURÁ, máme svobodu, ale vlastně je to asi bohužel úplně jedno, protože se nic nemění? Divadlo může do světa křičet, že komunisti byli svině, půlce národa to bude jedno a druhá už to stejně ví a nechá je dál řádit mezi námi. Hra sama má výborně vymyšlený příběh. Takhle dobrou hru, kdy se pořád něco mění jsem už v JD dlouho neviděl. Martin Hruška a Petr Šporcl hrajou skvěle svoje estébáky. Kdyby takhle skvěle hrála i ta postižená rodinka, mohlo by se to jmenovat třeba i KAPITALISMUS a diváci by se jenom hrnuli.
Petr Novotný

Kupec benátský, 27. 11. 2009

Pane Šporcle, děkuji! Nikdy mě žádné představení nedojalo k slzám, a teď jsem plakala hned dvakrát: po Vašem monologu o židovství a zhroucení nad rozsudkem. Dáváte do svého přednesu tolik emocí, že jsme si toho my diváci prostě nemohli nevšimnout a prožili jsme to spolu s Vámi. Všichni herci nás už po asi sedmém nástupu na děkovačku museli nenávidět, ale nemohli jsme si pomoct! Ještě jednou díky
Petra Douchová

Kupec benátský, 10. 11. 2009

Kupec benátský - díky, nádherný zážitek. Nezapomenutelný pan Šporcl, tradičně výborní pánové Volejník a Nevěčný a mladý přírustek Václav Liška - už se těším na jeho další role :-)
Barbora Stluková

Kupec benátský, 29. 10. 2009

Vážené dámy, pánové. Děkuji moc za povedenou premiáru Kupce benátského. Úprava a "zkrácení" Shakespearizmu ve Vašem provedení bylo skvělé. Fantastický výkon pana mistra Petra Šporcla se mi vryl pod kůži, probudil nečekané emoce, kterým se nelze ubránit. Jeho monology a ztělesnění žida Shylocka bylo šíleně přesvědčivé. Odlehčující, veselé epizody ostatních aktérů, neměly také žádnou chybu. Děkuji za příjemný večer. 
Compel

Čarodějky ze Salemu, 27. 3. 2009

Ve středu 25.3.2009 jsem ve Vašem divadle shlédla hru Čarodějky ze Salemu a ještě teď jsem plná dojmů. Tak emotivní představení jsem už dlouho neviděla. Perfektní herecké výkony, jednoduchá a přitom vševypovídající scéna, kostýmy...to vše skvěle navodilo dobu 17. století. Hluboce smekám před panem Šporclem. Jeho výkon byl tak přesvědčivý, že bych mu prozradila i to, co nevím. Opravdu skvělé představení. Ještě jednou díky.
Věrná divačka z Budějovic

Pýcha a předsudek, 2. 5. 2008

Dobrý den, milé divadlo. Před několika dny jsem navštívil dvě vaše premiéry. Bydlím v Praze a zlákalo mě pozvání mých příbuzných k návštěvě okresního divadla. Bohužel, byl jsem velmi zklamaný. Pojem Jihočeské divadlo je známý téměř po celých Čechách, proto jsem čekal špičkové kusy. První moje \"zastávka\" byla u Lupu. Docela rád bych věděl, co vedlo vašeho uměleckého šéfa k nasazení takové to hry. Byla to jedna z nejhroznějších (omlouvám se za tento pojem, ale bohužel slabší slovo pro vyjádření mé nespokojenosti prostě není) inscenací, jaké jsem kdy viděl. Herecky to bylo vynikající, ale znepokojovala mě hra sama o sobě a také její režijní zpracování. Při premiéře Pýchy a předsudku jsem doufal, že podobné zklamání již nezažiju. Bohužel, opak byl pravdou. Moc hezky pojatá inscenace, ale ta příšerná délka. Téměř tři hodiny. Nevím, jestli pan režisér neměl ořezanou tužku, a tím pádem nemohl škrtat, ale takovéto dlouhé představení jsem už dlouho nezažil. I když vlastně zažil. A to nedávno. Ovšem to jsemse bavil od začátku až do konce. Ve vašem případě bych to spíše prospal. Chvílemi představení ztrácelo temporytmus a herecké akce chvílemi také upadali. Geniální byla pouze paní Šimonová a Bambasová. Poté Lenka Krčková, Věra Hollá a Táňa Kupcová, dále Pavel Šporcl. Do budoucna přeji Jihočeskému divadlu lepší dramaturgickou složku. :-)
Petr Šedivý

Prorok Ilja, 23. 3. 2007

Dobrý večer, nevím z jaké věkové kategorie je Vaše divačka Gabriela Preiningerová, ale asi tato \"dáma\" neví, co je divadlo.  Promiňte, ale, když diváci po 10 minutách nebo o přestávce odcházejí z divadla a uvadečky, nebo šatnářky jim říkají: \"Nejste první ani poslední, kdo odchází z tohoto představení\", svědčí to  asi o tom, že jste sáhli \"vedle\". Divák se jde do divadla pobavit, odpočinout si od celodenních starostí. A Vy mu nabízíte vulgarismy. nahotu a já nevím, co ještě..................................... Prorok Ilja, i když perfektně zahraný panem Šporclem, nebyl zrovna dorý výběr......
beze jména

Hamlet, 6. 12. 2006

Dobrý den. Je mi velice líto, že nemohu sdílet s některými diváky nadšení z představení Hamleta. Patřím mezi střední generaci, do divadla chodím od svých 10 let a proto si myslím, že mohu některá představení srovnávat. V žádném případě nejsem proti modernímu divadlu, ale proč je nunté za každou cenu modernizovat stará klasická díla? Nevadilo mi, že herci nehráli v dobových kostýmech, překousla jsem scénu bez kulis a smířila jsem se i s bubny a \"repem\". V šoku jsem ale byla v momentě, kdy pan Nevěčný vystrčil na diváky holou zadnici. Promiňte, ale tohle na jeviště, do Shakespeara, rozhodně nepatří. Na druhé straně vzdávám hold panu Šporclovi. Jeho herecký výkon neměl chybu. Perfektně mu sekundovala paní Hlaváčková.
Bohunka Janků

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 610 + 102 je: