Ayano Nagamori

sólistka baletu

 

Narodila se v Tokiu, odkud se přestěhovala do Toyamy, kde začala studovat moderní tanec. Již v té době brala i klavírní hodiny. V patnácti letech složila přijímací zkoušky na střední školu, jejíž součástí bylo také studium hudby. Započala se studiem klasického zpěvu a opět se vrátila ke hře na klavír. Po roce a půl studia však získala nabídku studovat na Taneční konzervatoři v Praze. Po absolutoriu v roce 2015 nastoupila do souboru Bohemia Balet pod vedením uměleckého šéfa Jaroslava Slavického. V současné době je členkou baletu Jihočeského divadla. Tanec a hudba ji provízí po celý život, přivítala proto možnost podílet se na nové choreografii Petra Zusky nejen jako tanečnice, ale také jako klavíristka. V alternaci s Boženou Steinerovou nastudovala úlohu pianistky.

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher