Dinosauři se vrhnou na točnu i večer

Tweetněte nás!

Ztracený svět pohltí nejenom malé diváky. Obři, pod kterými „duní zem“, přichází k točně i večer. A to 6. 9. – 9. 9. 2018 vždy od 20.00 hodin. My jsme  pro Vás trochu vyzpovídali režiséra Petra Haška

1. Proč jste zvolili pro inscenaci na Otáčivém hledišti právě knihu A. C. Doyla - Ztracený svět ?

Atraktivní prostor českokrumlovské barokní zahrady si žádá atraktivní titul a Doylův Ztracený svět se nám právě takovým jevil… a nejenom kvůli přítomnosti dinosaurů, i když zejména kvůli nim.

2. Děti i rodiče si představení moc užívají. A to díky obřím maketám dinosaurů. Vnímáte to stejně?

Bylo jasné, že dinosauři budou velký tahák, ale myslím, že pro řadu diváků je překvapením, jak naše loutky díky své úžasné technologii a nápaditému vizuálu v inscenaci fungují, jak jsou velké, kolik jich je a jak se vlastně hodí do barokních zahrad. Vždy když se v naší inscenaci poprvé objeví loutky dinosaurů, nastává v hledišti (a nejenom u dětského publika) obrovská panika úžasu a nadšení.

3. Kolik dinosaurů můžeme na Otáčivém hledišti vidět?

Přesně 13 dinosaurů, jednoho ptakoještěra, 5 kousků obrovského prehistorického hmyzu a jedno ještěří mládě. 

4. Výborné jsou například domorodé kmeny. Je základ jejich jazyka reálný nebo zcela fiktivní? Zcela fiktivní

5. Co Vám osobně přijde jako stěžejní moment ve Ztraceném světě?

Scéna setkání Neda (titulní postavy) s velociraptory – to, že se i v odpoledním letním slunci daří vybudovat napětí s divadelní iluzí prehistorického světa a ještě k tomu udržet dobodružnou nadsázku. To je pro mě stěžejní moment. Čeho si však vážím nejvíce na celé naší inscenaci Ztraceného světa je, že se daří udržet tu obrovskou energii všech herců (včetně devatenácti členné company), kterou do své hry vkládají a že se nerozptýlí v rámci obrovského hracího prostoru. 

6. Diváka do děje vtáhnou i autentické zvuky pravěkých ještěrů a hudba. Kde jste čerpali inspiraci?

Autorem hudby je David Hlaváč, se kterým již spolupracujeme na několikáté inscenaci (např. muzikál Kronikáři), a naším cílem bylo vytvořit v rámci dobrodružství v Amazónii epickou hudbu podobnou té filmové, která je orámovaná muzikálovou formou odehrávající se v dobové Anglii začátku 20. století - takový mix My Fair Lady a Indiana Jonese. Inscenačně jsme se snažili naplnit vrcholně barokní formu divadla dobrodružného comoedie-balletu, kde se snoubí činohra, zpěv a tanec spolu s jevištními kouzly a geniem loci daného místa.

7. Co pro Vás, Petře, jako pro režiséra bylo nejnáročnější?

Přiotrávení se čerstvým vzduchem během zkoušek na Otáčivém hledišti, výrazné změny klimatických a povětrnostních podmínek a velká vzdálenost k hercům od točny na hrací plac, musel jsem s nimi často komunikovat přes mikrofon, stejně jako s dalším inscenačním týmem přes vysílačku - já mám raději ten přímý osobní kontakt během zkoušení.


 

Otáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr ZikmundOtáčivé hlediště Český Krumlov / Ztracený svět / Foto Petr Zikmund