Ondřej Koplík

Studoval na pražské AMU u Magdalény Hajóssyové, nadále se zdokonaluje pod vedením Matthiase Beutlicha v Drážďanech. V rodném Brně se stal členem operního sboru NdB (1998) a působil jako varhaník a sbormistr v bazilice Nanebevzetí Panny Marie (1993–2006).
Účastnil se Rossiniho operního festivalu v italském Pesaru a interpretačních kurzů u maestra Bruna de Simonea. Poté získal stálé angažmá v operním sboru Semperoper Dresden a od roku 2009 angažmá jako sólista opery v Moravském divadle Olomouc, kde ztvárnil hlavní tenorové role v operách Cosi fan tutte (W.A.Mozart), La traviata a Rigoletto (G.Verdi), Evžen Oněgin (P.I.Čajkovský), Lucia z Lammermooru (G.Donizetti), Lazebník sevillský (G.Rossini), Bohéma (G.Puccini) ad.

Je čerstvým držitelem ceny Thalie za mimořádný výkon v roli prince Ramira (Rossini: Popelka, 2019). Na tuto prestižní cenu byl opakovaně nominován už dříve: Ferrando (Mozart: Cosi fan tutte, 2014), hrabě Almaviva (Rossini: Lazebník sevillský, 2015) za tuto roli získal také Výroční cenu Opery Plus, Vévoda (Verdi: Rigoletto, 2016).

V roce 2014 debutoval ve Státní opeře v inscenaci Pucciniho Bohémy, o rok později pak v pražském Národním divadle v Mozartově Kouzelné flétně a Musorgského Borisi Godunovovi. S pražskými operními scénami spolupracuje i nadále (Straussův Netopýr, Verdiho Macbeth, Martinů Juliette). Je stálým hostem NDM v Ostravě, kde se podílel na inscenacích Bizetovy Carmen, Verdiho Ernaniho, Stravinského Života prostopášníka (MHF Pražské jaro 2012), Donizettiho Roberta Devereuxe, Smetanova Tajemství či Rossiniho Lazebníka sevillského!!! v přebásnění Jaromíra Nohavici. Pravidelně spolupracuje s Divadlem F. X. Šaldy Liberec (Mozartova Kouzelná flétna, Verdiho Traviata), kde v září 2018 debutoval jako princ Ramiro v belcantové opeře G.Rossiniho La Cenerentola. Za tuto roli byl označen v operní bilanci na portále operaplus jako jeden z nejlepších mužských výkonů za rok 2018, a následně za ni získal prestižní cenu Thalie v kategorii opera-muži.

Od září 2017 je v angažmá opery Národního divadla Brno, kde účinkuje mimo jiné jako Nemorino (Donizetti, Nápoj lásky), Ferrando (Mozart, Cosi fan tutte), Almaviva (Rossini, Lazebník sevillský) a dále v inscenacích Přihody Lišky Bystroušky, Piková dáma, Prodaná nevěsta, Čert a Káča, a dalších.

Je pravidelným hostem festivalů Janáček Brno, Smetanova Litomyšl, Dvořákova Praha, a dalších. V roce 2011 ztvárnil ústřední roli při světové premiéře čínské opery Journey to the West. Následovalo koncertní turné a galakoncerty v Číně a Mongolsku (2012, 2014). Od roku 2016 vystupuje pravidelně na letní scéně Otáčivého hlediště Český Krumlov. V loňském roce se zúčastnil koncertního provedení Dvořákova oratoria Svatá Ludmila v pražském Rudolfinu pod taktovkou J.Hrůši.

Program

Duben 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Lazebník sevillský Premiéra  12.4. Začátek 19:30 Místo Budova JD Volných míst 13 Detail inscenace
Lazebník sevillský So  13.4. Začátek 17:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Kouzelná flétna Út  16.4. Začátek 19:00 Konec 21:35 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Kouzelná flétna

Kouzelná flétna

Wolfgang Amadeus Mozart

Pohádková cesta za tajemstvím světla

Dobrodružné podobenství o souboji temnoty a světla v magickém díle W. A. Mozarta. Ideální zážitek pro operní začátečníky, rodiny s dětmi nebo zkrátka kohokoliv, kdo si jde do opery pro krásu a radost.
Uvádíme v českém překladu.

Vhodné pro děti od 8 let.

Chcete o inscenaci vědět víc? Zajděte si na náš lektorský úvod. Začínáme půl hodiny před představením v předsálí DK Metropol. Vstup na lektorské úvody je zahrnut v ceně vstupenky.
A pokud vás zajímá, o čem se v opeře zpívá, přečtěte si její 
zážitkový obsahNajdete v něm spoustu zajímavostí s aktivními odkazy, a můžete se tak na představení už nyní příjemně naladit. Udělejte si s operou život ještě hezčí, než je!

Upozorňujeme, že v představení jsou užity kouřové efekty a světelné záblesky.

LibretoEmanuel Schikaneder

České zpěvní textyVojtěch Spurný

Hudební nastudování a dirigentDavid Švec

RežiePetr Hašek